Laserbehandling av rosacea (røde kinn)

Rosacea kjennetegnes ved rødhet og er en av de vanligste hudsykdommene. Sykdommen gir rødhet i ansiktet, synlige blodkar og har et kviselignede utseende. Ditt tilfelle blir vurdert. Ofte kan det være nødvendig å bruke flere forskjellige laserbehandlinger, og det kan utskrives medisiner og kremer som kan kombineres med laserbehandlingene for å få et best mulig resultat.

Rosacea er ingen enkel lidelse for de som lider av dette. De kan ha vært plaget med problemet allerede fra barndommen av. Vi forsøker å hjelpe alle og må utarbeide en behandlingsplan for hver enkelt i samarbeid med pasienten.

Før behandlingen vil legen foreta en konsultasjon hvor man tar for seg vanlige spørsmål og ser på området som skal behandles.

Dersom laserbehandling er best egent vil man etter behov bedøve området enten med bedøvelseskrem eller lokalbedøvelse. Våre moderne lasere fjerner rosacea uten at det blir synlige arr. Varmen fra laseren fjerner området hvor symptomene vises og det vil bli skorpedannelse. Etter ca en uke vil huden fornyes og skorpen forsvinne.

Etter behandlingen og i påfølgende tid etter skal ikke huden utsettes for direkte sollys. Dermed er det viktig å unngå sterkt sollys den første tiden, og du må være flink til å benytte høy solfaktor. Etter behandlingen vil huden være sensitiv. Det kan forekomme rødhet rundt området som er blitt behandlet, dette vil normalt gi seg etter et par dager. Det endelige resultatet vil du se etter ca 3 måneder.

Området som skal behandles vil bli bedøvet med krem eller lokalbedøvelse avhengig av størrelsen på området som skal behandles. Man kan derfor se på behandlingen som smertefri

Priser laserbehandling rosacea

Konsultastasjon
Trekkes fra prisen  ved behandling