FJERNE Vorte med laser

Vorter er små utvekster på huden som skyldes virusinfeksjoner som angriper hudcellene. Området som viruset har angrepet vil få huden til å bli tykkere og grovere. Vorter er smittsomt ved direkte kontakt eller via gjenstander. Hos Oslo Laserklinikk kan vi fjerne vorten enten via kirurgi eller laserbehandling. Vi har dyktige leger som finner den behandlingen som passer deg best.

Før behandlingen vil legen foreta en konsultasjon hvor man tar for seg vanlige spørsmål og ser på vorten som skal behandles. Her blir det avgjort om vorten kan fjernes med laser eller eventuell kirurgisk fjerning.

Dersom laserbehandling kan benyttes vil man bedøve området enten med bedøvelseskrem eller lokalbedøvelse. Vorter kan fjernes med vår CO2 laser uten at det blir synlige arr. Varmen fra laseren fjerner vorten og det vil bli skorpedannelse der vorten befant seg. Etter ca en uke vil huden fornyes og skorpen forsvinne.

Ved kirurgis fjerning vil området få lokalbedøvelse før legen fjerner vorten. Ved større vorter kan det være behov for et lite sting. For å redusere arrdannelse kan det benyttes laser på det behandlede området.

Etter behandlingen og i påfølgende tid etter skal ikke huden utsettes for direkte sollys. Dermed er det viktig å unngå sterkt sollys den første tiden, og du må være flink til å benytte høy solfaktor. Etter behandlingen vil huden være sensitiv. Det kan forekomme rødhet rund området som er blitt behandlet, dette vil normalt gi seg etter et par dager. Det endelige resultatet vil du se etter ca 3 måneder.

Området som skal behandles vil bli bedøvet med krem eller lokalbedøvelse avhengig av størrelsen på området som skal behandles. Man kan derfor se på behandlingen som smertefri.

Priser fjerning av vorte

Fjerning av vorter, 1-2 vorter:
deretter kr. 300,- pr. stk. (om vorten er over 3mm kommer litt tillegg)

Low level laser pr behandling